Moderne kantoorinrichting helpt organisatie aan goed imago

Een kantoor moet vooral zorgen voor het versterken van het imago en een creatieve, moderne en levendige omgeving. Dat vindt een meerderheid van de Nederlandse zakelijke professionals. ‘De pingpongtafel is onmisbaar.’

Jarenlang was kostenefficiency de belangrijkste overweging bij het zoeken naar de perfecte bedrijfslocatie voor bedrijven en ondernemers. Inmiddels ligt de crisis achter ons en vindt ruim zes op de tien (62 procent) Nederlandse zakelijke professionals dat een kantoor vooral moet zorgen voor het versterken van het imago en een creatieve, moderne en levendige omgeving (52 procent) moet bieden. Daarnaast vindt ruim een vijfde (21 procent) dat de kantoorinrichting aantrekkelijk moet zijn voor millennials die de werkvloer betreden. Dit blijkt uit onderzoek van Regus, aanbieder van flexibele werkplekken.

In landen als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en zelfs de VS en Canada, blijft kostenefficiency, in tegenstelling tot Nederland, toch nog belangrijker dan het bieden van een creatieve en moderne omgeving. Ook de aantrekkelijkheid voor millennials is voor hen minder belangrijk dan dat we dat in Nederland vinden.

Ideale werkomgeving

Bijna de helft (48 procent) van de Nederlandse professionals is van mening dat value for money belangrijk is en dat extra investering geen probleem is als daar de ideale werkomgeving tegenover staat. Overwegingen zijn daarbij ook de nabijheid van potentiële klanten (29 procent) en goede netwerkmogelijkheden (24 procent). Maar ook een pingpongtafel of een gaming area op de werkvloer is volgens een op de twintig professionals onmisbaar voor een succesvol bedrijf.

Kantoorinrichting is visitekaartje voor de organisatie

Voor zelfstandige ondernemers is een kantoor nog meer een visitekaartje voor de organisatie. Zij vinden het namelijk nog belangrijker (68 procent) dat een kantooromgeving een uitstraling heeft die ervoor zorgt dat het bedrijf groter lijkt en dat het value for money (53 procent) biedt. Daarentegen is het voor hen juist weer iets minder belangrijk dat het aantrekkelijk is voor millennials (16 procent). Vooral voor deze groep biedt flexibel werken veel voordelen ten opzichte van een traditioneel kantoor.

Bron: werken 2.0

Advies nodig omtrent uw kantoorinrichting? Wij nemen graag contact met u op:

1 + 4 = ?